Wanneer u een vastgesteld annuleringsbeleid voor uw advertentie heeft, kunnen reizigers hun reservering zelf annuleren als ze voor een terugbetaling van 100% in aanmerking komen. Ze zullen de terugbetaling op basis van de vermelde annuleringsvoorwaarden voor de reservering ontvangen. Raadpleeg de gerelateerde artikelen voor meer informatie over de mogelijkheden voor een annuleringsbeleid. 

In sommige gevallen komen reizigers niet voor een terugbetaling van 100% in aanmerking of had u mogelijk tijdens de boeking nog geen annuleringsbeleid in uw huisregels opgenomen. In deze gevallen dient de reiziger via zijn of haar account een annulering aan te vragen. 

U dient het verzoek van de reiziger dan goed te keuren, de annulering te verwerken en het juiste bedrag terug te betalen. Daarnaast kan het nodig zijn dat u een reservering zelf annuleert. Volg in beide gevallen deze onderstaande stappen.
  1. Meld u aan bij uw account.
  2. Klik op de juiste woning als u meer dan één advertentie heeft.
  3. Klik in het navigatiemenu aan de linkerzijde op Reserveringsmanager.
  4. Selecteer Reserveringslijst.
  5. Selecteer de gewenste reservering.
  6. Klik onderaan het scherm op Reservering annuleren.
  7. Selecteer de toepasselijkste reden voor de annulering uit de keuzelijst:
    1. Als de reiziger een annuleringsverzoek heeft ingediend, is dat standaard als optie geselecteerd. Annuleringen die door reizigers zijn ingediend, hebben geen invloed op uw positiestatistieken.
    2. Als de reiziger geen annuleringsverzoek heeft ingediend, is deze optie niet beschikbaar in de keuzelijst. Alle overige annuleringsredenen gelden als door de eigenaar in gang gezet en zijn wel van invloed op uw positiestatistieken.
Het terug te betalen bedrag komt standaard overeen met wat is voorgeschreven in uw annuleringsbeleid. Selecteer de optie voor 100% terugbetaling om alle toeslagen en betalingen aan de reiziger terug te betalen. Bevestig de annulering en het terug te betalen bedrag en klik op Terugbetaling door annulering.