Als u een terugbetaling wilt verstrekken zonder de reservering te annuleren, volgt u de onderstaande stappen. Als u een terugbetaling wilt verstrekken en ook de reservering wilt annuleren, volgt u de stappen in het artikel Hoe annuleer ik een reservering van een reiziger?.
  1. Meld u aan bij uw account.
  2. Selecteer de juiste advertentie als u meerdere advertenties heeft.
  3. Klik op Reserveringsmanager in het navigatiemenu aan de linkerkant.
  4. Klik op Betalingen.
  5. Selecteer de gewenste reservering.
  6. Klik op Stuur terugbetaling onder het betaalschema.
  7. Selecteer het maximumbedrag of voer een aangepast bedrag in dat u wilt restitueren.
  8. Klik op Stuur terugbetaling en bevestig het te restitueren bedrag.
U en uw reiziger ontvangen een e-mail met de gegevens van de terugbetaling en op de pagina met het betaalschema wordt de betalingsstatus bijgewerkt naar terugbetaald of gedeeltelijk terugbetaald. Het kan vijf tot zeven werkdagen duren voordat terugbetalingen in het account van de reiziger worden weergegeven. Neem contact met ons op als u uitbetalingen ontvangt nadat reizigers zijn ingecheckt en de optie voor een terugbetaling niet wordt weergegeven.

Hoewel eigenaren van vakantiewoningen en agentschappen verwerkingskosten betalen voor het innen van betalingen, zijn er geen verwerkingskosten verbonden aan het restitueren van betalingen. Voorbeeld: U verstrekt een terugbetaling van EUR 500 aan een reiziger. Van de EUR 500 die oorspronkelijk door de reiziger is betaald, heeft u EUR 485 ontvangen vanwege de 3% aan verwerkingskosten. Wanneer u de reiziger restitueert, halen wij slechts EUR 485 van uw rekening en betalen we daarbij de 3% aan verwerkingskosten terug aan de reiziger zodat deze de volledige EUR 500 ontvangt.

Indien een reiziger zijn of haar rekening heeft gesloten, dient u de terugbetaling toch via uw eigen rekening te verstrekken. De bank van de reiziger kan het bedrag namelijk toch mogelijk nog aan hem of haar overmaken of een cheque aanbieden via zijn eigen vereffeningsprocedure.