Schadekosten van automatische schadeborg aftrekken

Let op: deze instructies zijn alleen van toepassing als u HomeAway-betalingen gebruikt en als u de optie Automatische terugbetaling reiziger heeft gekozen voor uw restitueerbare schadeborg. Raadpleeg dit artikel bij handmatige terugbetalingen.
  1. Meld u aan bij uw account.
  2. Klik op het pictogram reserveringsmanager in het navigatiemenu aan de linkerzijde.
  3. Klik op Betalingen.
  4. Kies de betaling van de betreffende reiziger.
  5. Schuif omlaag naar Schadeverzekering.
  6. Klik op Acties onder het totaalbedrag van de borg.
  7. Klik op Schade rapporteren.
  8. Voer het bedrag in dat u wilt inhouden van de schadeborg. Dit bedrag mag het betaalde bedrag niet overschrijden.
  9. Beschrijf de schade in het onderstaande veld.
  10. Klik op Schade rapporteren.
Het geld wordt binnen 3 tot 7 werkdagen overgemaakt op uw rekening. Het resterende bedrag wordt gerestitueerd aan de reiziger. De reiziger ontvangt een e-mail met een kennisgeving over het bedrag. We raden u aan om ook telefonisch contact op te nemen met de reiziger om uit te leggen waarom u een bedrag heeft ingehouden.

Als u extra tijd nodig heeft om de schade te rapporteren, kunt u de terugbetaling vertragen.

Automatische terugbetaling schadeborg vertragen
  1. Meld u aan bij uw account.
  2. Klik op het pictogram reserveringsmanager in het navigatiemenu aan de linkerzijde.
  3. Klik op Betalingen.
  4. Kies de betaling van de betreffende reiziger.
  5. Schuif omlaag naar Schadeverzekering.
  6. Klik op Acties onder het totaalbedrag van de borg.
  7. Klik op Terugbetaling uitstellen.
  8. Klik in het pop-upvenster op Terugbetaling uitstellen.
Met deze optie wordt de terugbetaling zeven dagen uitgesteld, gerekend vanaf de uiterste datum die voorheen is vastgelegd voor uitbetaling.