Overzicht
Eigenaren en agentschappen kunnen hun gasten beoordelen als die via HomeAway, VRBO of VacationRentals.com geboekt hebben. Deze beoordelingen worden als gemiddelde score aan eigenaren met online boeken getoond wanneer een reiziger een boekingsaanvraag doet. Als de reiziger door eerdere eigenaren is beoordeeld, wordt het gemiddelde bovenaan het gesprek in de inbox van de eigenaar of beheerder weergegeven.

Aanvragen
Als de reiziger via de HomeAway-boekingspagina reserveert, ziet de eigenaar of het agentschap op de uitcheckdag in de marktactiviteiten een kaart om gasten te beoordelen. Als de eigenaren hun gasten niet hebben beoordeeld, ontvangen ze drie dagen na het verblijf een e-mail. De eigenaar kan de reiziger een score van één tot vijf sterren geven op basis van hun algehele ervaring met de gast, de netheid, communicatie en of de reiziger zich aan de regels heeft gehouden. Er zijn geen open tekstvelden. De reiziger kan de eigenaar en de accommodatie ook beoordelen door de e-maillink te volgen. De reiziger ontvangt op de uitcheckdag een e-mail om een recensie over de woning in te dienen. Gasten kunnen ook via het gedeelte Mijn reserveringen van hun reizigersaccount een recensie indienen.

Tijdlijn
HomeAway biedt een wederzijds recensiesysteem waarmee zowel reizigers als eigenaren hun ervaringen met een reservering kunnen delen. De reiziger en eigenaar hebben één jaar de tijd om hun recensie in te dienen, maar zodra het proces is gestart heeft de andere partij 14 dagen de tijd om hun recensie te voltooien. De recensies blijven gedurende deze periode van 14 dagen privé. Nadat de periode van 14 dagen is verstreken of als beide partijen hun recensies hebben ingediend, zal de recensie over de woning live op de site geplaatst worden. Na deze periode van 14 dagen kunnen beide partijen hun recensie niet meer wijzigen.

Weergave
Scores van reizigers zijn niet openbaar. Eigenaren en agentschappen met online boeken kunnen alleen de gemiddelde score zien van reizigers waar zij mee in contact staan. Nadat een boeking is voltooid, blijven eigenaren toegang behouden tot de gemiddelde score van die gast. Andere reizigers, eigenaren zonder online boeken en eigenaren die niet in contact staan met een reiziger kunnen de reizigersscore niet zien. Reizigers die scores ontvangen, kunnen hun scores in hun profiel zien. Daarnaast ontvangen zij een e-mail als er een nieuwe score is gegeven. Deze e-mail wordt pas na de privéperiode van 14 dagen verzonden, tenzij beide partijen vóór deze periode hun recensies hebben ingediend.