De pagina Positiestatistieken is bedoeld om u te helpen bij het maken van weloverwogen beslissingen over uw advertenties. De gegevens op deze pagina geven inzicht in de prestaties van uw advertentie binnen uw markt. Uw markt is de locatie waar reizigers het vaakst naar zoeken om uw vakantiewoning te vinden en te boeken. Afhankelijk van hoe reizigers zoeken, kan uw markt afwijken van de stad waarin uw woning zich bevindt. U kunt uw positie in de zoekresultaten positief beïnvloeden door in elk van de Positiestatistieken te kijken op welke punten u de advertentie kunt verbeteren.

Uw pagina Positiestatistieken bekijken
  1. Meld u aan bij uw account.
  2. Kies de advertentie die u wilt bekijken als u meer dan één advertentie heeft.
  3. Klik in het navigatiemenu aan de linkerzijde op het pictogram Positiestatistieken.
Er zijn verschillende onderdelen die u op deze pagina kunt bekijken. U kunt een overzicht van uw prestaties op hoog niveau bekijken en tevens zien hoe uw prestaties zich ten opzichte van uw markt en competitieve set verhouden.  

Definities
Uitbetaalde inkomstenDit is het totale bedrag dat in het huidige jaar op uw bankrekening is gestort. Dit is uw brutoboekingsbedrag min de commissies en toeslagen van HomeAway. Het staat ook in het uitbetalingsoverzicht in Reserveringsmanager.
BoekingenDit is het totale aantal voltooide boekingen in de afgelopen 365 dagen. Een boeking wordt meegeteld zodra er een enkele betaling voor is gedaan. Geannuleerde boekingen zijn niet inbegrepen. Accepteer boekingsaanvragen en reageer snel op aanvragen om uw aantal boekingen te verhogen.
WoningweergavenDit het aantal keer dat uw advertentiepagina in de afgelopen 30 dagen werd bekeken. Telkens wanneer iemand uw advertentie op een apparaat bekijkt, telt het mee voor het totaal. U kunt uw aantal woningweergaven verhogen door de inhoud en/of fotokwaliteit van uw advertentie te verbeteren, doorlopend recensies te ontvangen en concurrerende huurtarieven te bieden.
ZoekresultatenDit is het aantal keer dat uw advertentie in de afgelopen 30 dagen in de zoekresultaten verscheen. Deze statistiek geeft niet weer waar uw woning in de zoekresultaten is verschenen, bijvoorbeeld of u op de eerste zoekpagina bent verschenen. In de zoekresultaten verschijnen is de eerste stap bij het boeken van uw vakantiewoning. Zorg ervoor dat u de voorzieningen in uw advertentie weergeeft waar reizigers mogelijk naar zoeken. U kunt ook verbeteren door Directe boeking aan te bieden.
Potentiële huuropbrengstDe potentiële huuropbrengst is het geschatte totale inkomen, exclusief belastingen en toeslagen, die uw woning in de loop van een jaar zou kunnen verdienen. Dit is gebaseerd op een analyse van vergelijkbare woningen in uw omgeving (bedden, badkamers, voorzieningen). Het verbeteren van uw positiestatistieken en het gebruik van MarketMaker om tariefmogelijkheden te identificeren, kan u helpen uw potentiële huuropbrengst te bereiken.
Een inkomstendoel instellenGebruik deze functie om ons te laten weten hoeveel u dit jaar zou willen verdienen en wij helpen u dan om uw voortgang bij te houden.
Uw marktUw markt wordt bepaald door de locatiezoektermen die reizigers gebruiken om uw woning te vinden. De gezochte locatie die het waarschijnlijkst de meeste boekingen voor uw woning genereert, vormt uw primaire markt.

Disney World bevindt zich bijvoorbeeld in Kissimmee, FL, maar reizigers die een woning zoeken voor hun vakantie zoeken waarschijnlijk op ‘Orlando’. In dit voorbeeld is ‘Orlando’ de zoekterm die uw markt bepaalt.
Uw competitieve groepUw competitieve groep wordt gevormd door vakantiewoningen in uw omgeving, die wat slaap- en badkamers, voorzieningen en locatie betreft vergelijkbaar zijn. Als u op ‘Uw competitieve groep bekijken’ klikt, ziet u alle advertenties in uw competitieve groep in een handige kaartweergave. In deze weergave kunt u concurrenten aan uw competitieve groep toevoegen en daaruit verwijderen.
AcceptatiescoreDit is het percentage van boekingsaanvragen die u in de afgelopen 365 dagen heeft geaccepteerd. Door elke boekingsaanvraag binnen 24 uur na ontvangst te bekijken, kunt u deze statistiek verbeteren. Reizigers die een boekingsaanvraag indienen, willen graag dat hun boeking zo snel mogelijk wordt bevestigd. We moedigen u dan ook aan om ze zo snel mogelijk te accepteren.
AnnuleringsscoreDit is het percentage van boekingen die de eigenaar/het agentschap gedurende de afgelopen 365 dagen heeft geannuleerd en uw positie binnen de markt van uw advertentie.
Als een reiziger contact met u opneemt om zijn of haar boeking te annuleren, moedig hem of haar dan aan om de boeking zelf te annuleren of vanuit het reizigersaccount annulering aan te vragen. Dit helpt ons om een onderscheid te maken tussen annuleringen van reizigers en van eigenaren/agentschappen. Als u een reservering zelf voor een reiziger annuleert, heeft dit een negatief effect op uw statistieken. We raden u ook aan niet te annuleren, tenzij dit absoluut noodzakelijk is. 
Aantal recensiesHet aantal recensies geeft weer hoeveel recensies u in de afgelopen 365 dagen heeft ontvangen. Recensies zijn belangrijk voor reizigers bij het kiezen van een woning. Verzoek reizigers na elk verblijf vanuit uw account om een recensie in te dienen om deze statistiek te verhogen.
RecensiegemiddeldeDit is de gemiddelde score van alle recensies die u de afgelopen 365 dagen heeft ontvangen. Reizigers willen weten wat anderen van uw woning vinden. Tijdens het zoeken zien ze dit getal bij uw advertentie. Door een geweldige ervaring te bieden en uw gasten om feedback te vragen, kunt u uw recensiegemiddelde verbeteren.