Slechts één lid van de hurende partij kan een recensie achterlaten als deze ouder is dan 18 jaar. De beoordelaars moeten een bewijs kunnen voorleggen van een van de volgende criteria:
  • Dat ze in de woning hebben verbleven.
  • Dat ze hebben betaald volgens de overeenkomst, maar dat ze ergens anders moesten verblijven dan in de geboekte woning.
HomeAway biedt een wederzijds recensiesysteem waarbij zowel eigenaren als reizigers hun ervaring kunnen beoordelen. Nadat het verblijf is voltooid, ontvangen eigenaren en reizigers een e-mail met een link waarin ze gevraagd worden om hun ervaring te beoordelen. Eigenaren kunnen gasten ook beoordelen via hun Marktactiviteiten en de pagina Recensies. Gasten kunnen recensies indienen via hun reizigersprofiel. De partijen kunnen elkaars recensie pas zien wanneer ze allebei een recensie hebben ingediend. Dit betekent dat eerlijke meningen vertrouwelijk gedeeld kunnen worden. Reizigers hebben vanaf de verblijfsdatum maximaal een jaar de tijd om een recensie in te dienen, tenzij de eigenaar eerder een recensie indient. In dat geval hebben reizigers 14 dagen om hun recensie te schrijven. Nadat beide partijen hun recensie hebben ingediend, of nadat de periode van 14 dagen is verstreken, kunnen de recensies niet meer worden aangepast. Als de recensies aan alle andere Inhoudsrichtlijnen voldoen, plaatsen we deze online. Uw recensie dient binnen een jaar na uw verblijf in de vakantiewoning te worden ingediend, onder de voorwaarde dat de eigenaar niet al eerder een recensie indient en daarmee de ‘blinde’ periode van 14 dagen in gang zet. De recensie dient binnen een jaar na het verblijf te worden ingediend.

De eigenaar kan op recensies over woningen reageren, maar mag zelf geen recensie over de woning plaatsen.